Monday, June 03, 2013

Pemuda Pas sambut baik SPR dikawal selia Jawatankuasa Khas Parlimen

2 Jun - Dewan Pemuda Pas Pusat menyambut baik langkah kerajaan untuk meletakkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di bawah kawal selia Jawatankuasa Khas Parlimen yang dianggotai wakil rakyat kerajaan dan pembangkang.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, keputusan kerajaan itu merupakan antara usaha bagi memastikan SPR menjadi sebuah badan yang lebih bebas.
Pembentukan jawatankuasa khas tersebut jelas beliau, sekali gus memperlihatkan sesuatu yang lebih baik untuk masa depan politik negara.

"Langkah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk letakkan SPR di bawah Parlimen adalah langkah yang positif dan saya menerimanya dengan baik.

"Saya berharap jawatankuasa ini akan dapat merumuskan sesuatu yang diterima seluruh rakyat yang menyokong kerajaan ataupun pembangkang," katanya ketika ditemui di kediaman Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Pulau Melaka di sini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130603/po_03/Pemuda-Pas-sambut-baik-SPR-dikawal-selia-Jawatankuasa-Khas-Parlimen#ixzz2V8u5ds2I 
© Utusan Melayu (M) Bhd