Sunday, April 29, 2012

NIK AZIZ NAFI BERSIH 3 ITU KOTOR.

1. Bertitik tolak dari panduan "Bersih itu iman" , terdapat sedikit kewajaran kenapa bersih 3 bukan kotor supaya ia selaras dengan kerahan tenaga rakyat ke Dataran Merdeka apabila Nik Aziz menyebut adalah wajib sertai BERSIH 3.

2. Kita asingkan Bersih yang dikaitkan dengan Iman, supaya kita tidak terpedaya dengan fatwa yang sekarang ini boleh dikeluarkan oleh sesiapa yang dikaitkan dengan PAS.  Bersih 3 adalah percaturan politik untuk tunjuk pada dunia bahawa Malaysia ini jijik, pilihanraya kotor, pemimpin2 kotor, ekonomi negara merudum dan masa depan Malaysia adalah suram dan malang.

3. Yang turun ramai-ramai kita tidak pasti apa tujuan mereka. Kenapa ada yang turun dengan anak-anak kecil, seolah-olah mereka naive menjangka bahawa manusia ini sifatnya sentiasa  santai seperti dalam rumah sambil baca akhbar dan tonton drama korea.  Seolah mereka jahil memahami yang manusia selalunya berubah wajah dalam demonstrasi, sering bertukar jadi ganas, sering polis akan bertindak apabila pendemo langgar kelulusan dan syarat permit demonstrasi.

4. Anwar turun untuk cakap dengan press luar negara. Itu sebenarnya yang dia mahu. Orang putih kata to stay relevant and establishing his candidacy as Prime Minister material. Wajah Anwar masa berbicara dengan media asing tetap serupa dengan wajah pelakon video yang perut buncit dan punai panjang serta besar. Memang ramai orang Melayu wajahnya serupa dengan Anwar.


BERSIH 3: KOTOR

BERSIH 3: GANAS

BERSIH 3: GANAS

BERSIH 3: KETERBUKAAN PAS

BERSIH 3: GANAS

BERSIH 3: TERINGIN NAK PERANG

BERSIH 3: HANYA UNTUK PUBLISITI