Friday, April 06, 2012

Nizar, biar kita jujur di Perak.

Nizar biar kita jujur di sini. Apa benar anda selesa berunding dengan DAP waktu singkat yang dibenar memerintah Perak. Ada anda semak berapa jumlah tanah milik Melayu dialih dari 99tahun ke 999 tahun?. Cuba anda bandingkan dengan jumlah milik Cina yang kini sudah teralih jadi 999tahun milik sementara.

Nizar, apa anda selesa waktu bangsa lain mencerca dan menghina Raja Perak Darul Ridzuan saat akhir Pakatan memerintah dulu. Pada mata rakyat, anda sebagai menteri besar dan bekas menteri besar cuma melihat dan membiar saja perilaku derhaka rakan-rakan anda.

Nizar, ada anda bertanya orang tepi laut sana, betapa tanah yang ditebas untuk lot rumah orang Melayu tiba-tiba bertukar dan diserah kepada seorang pengusaha bangsa bukan Melayu untuk ternak ikan/udang.  Nizar, apa anda tidak peduli lagi pada bangsa Melayu dan Raja Melayu?

Nizar, baik kita berterus terang saja. Anda pakai saja title yang diberikan Raja tempuhari, tiada siapa akan dengki. Cuma anda jangan derhaka pada bangsa, agama, tanah air dan Raja.  Jangan gadai martabat dan harga diri bangsa Melayu walaupun anda selesa duduk celah kangkang DAP dan Anwar.