Sunday, June 29, 2008

ANWAR: permainan chess.

Satu permainan chess yang panjang. Dalam permainan yang panjang itu, ada orang menang dan mengaut untung. Politik tanah air jadi reality show! Setelah puas dengan Lingam tape, dimana Anwar menghantar jurukamera tersebut ke parlimen, kini Anwar dalam defensive mode.

Dulu Anwar tak peduli apa-apa, jerit isu "saya dianiaya" serata ceruk dengan hailer. Ketika itu Anwar bersaing populariti dengan Queen of England.

Kini Anwar mempamir ciri yang lain, beliau minta perlindungan di Turkey Embassy. Dimaklumkan dalam berita, Anwar takut dibunuh. Anwar takut?

Dulu Anwar mempamir ciri unggul, masih bangun dengan lebam dimata kena belasah. Anwar masih hidup walau disyaki kena racun dalam penjara (mengikut kata wan azizah). Kini Anwar sudah berjalan walau dulu kena papah ke Germany. Anwar puas bersandiwara. Anwar belum puas dengan politik. Nafsu Anwar menakjubkan.

Permainan chess kali ini bertukar corak. Pemburu dan mangsa. Peluru sudah siap berisi. Tangan sudah menggigil. Permainan chess dalam rimba politik. Mangsa jadi keliru.

BERITADARIGUNUNG: