Friday, May 10, 2013

Rahim Noor Menteri Dalam Negeri.

PRU 13 memberi mandat kepada Najib untuk memerintah Malaysia dari 2013 sehingga 5 tahun kehadapan. Tentu Najib sedang berikra-kira untuk membina satu kabinet yang kuat bagi menzahirkan harapan disebalik manifesto Barisan Nasional dalam kempen baru-baru ini.

Hishamudin adalah salah seorang menteri senior, telah memegang pelbagai portfolio dalam tempuh yang agak panjang. Tagline menteri "amaran" tidak banyak membantu imej Dan kredibiliti Hishamudin.  Hishamudin tidak dapat membawa imej bersih, bertanggungjawab, berani dan tegas. apa nak buat, kerana orang bina persepsi dari paparan akhbar dan penonjolan dalam TV.

Rahim Noor punya imej berani dan tegas. Rahim dalam kabinet sudah tentu menakutkan Anwar.  Dalam suasana Anwar mengheret rakyat ke jalanan tanpa menhiraukan amaran polis, Rahim adalah jawapannya.  Mungkin ada yang akan kata, rahim pernah masuk penjara beberapa bulan. Rahim sebenarnya masuk penjara kerana berrdepan dengan anwar jara jantan. Anwar pulak bawak peranan memainkan sentimen rakyat atas isu palsu. Anwar persis pondan dengan make-up jantan.

Dalam situasi penyelesaian isu lahad datu, dan rayuan Saiful, Anwar sekarang cuba membeina perisai manusia. Rahim noor mampu beri sedikit kejutan kepada Anwar yang sudah hampir gila.

Rahim masuk, Anwar hati-hati.