Thursday, April 24, 2008

exit plan

Blogger Berita dari gunung said...

Dato Ron,

Exit Plan yang baik sangat-sangat dialukan. Bukan senang untuk JK Pengurusan UMNO menyusun plan yang baik, kecuali Abdullah Badawi cakap terang-terang kepada Jawatankuasa tersebut. Cakap samar-samar kepada reporter "Saya bukan nak jadi PM selama-lamanya" bukan mandat untuk Exit Plan dirangka.

UMNO tidak ada sejarah yang memperlihatkan barisan baru melanyak barisan lama. Apabila Abdullah berundur adalah diharapkan beliau tidak dilondeh depan khalayak ramai.

Senario itu hanya ada di Filipina saja. Indonesia juga mencuba, tetapi masih ada pemimpin sana yang tidak tergamak berbuat begitu.

Dulu, Anwar Ibrahim cuba buat begitu. Zahid Hamidi adalah pelaung utama battle cry "nepotisma, kronisma" Tidak dinafikan waktu itu gelombang menolak pemimpin cukup kuat melanda Asia Tenggara dengan merudumnya ekonomi.

Anwar Ibrahim hingga kini dilihat sebagai pemimpin yang ingin naik dengan stail, dan sejarah juga memperlihatkan kenaikan beliau keatas dengan merentap ramai kebawah. Espionage bagi pihak US juga dilabelkan keatas beliau dari dulu hingga kini.

Diharapkan Najib, Muhyiddin dan Tengku Razaleigh tidak tergamak untuk melondeh Abdullah Badawi semau-maunya bila Abdullah turun. Kalaupun sukar untuk memberi penghormatan kepada Tun Mahathir yang sangat kritikal, cubalah juga untuk Abdullah.

Jangan kita cemarkan sejarah negara dengan stail Anwar Ibrahim.

Terima kasih.

11:34 AM

BERITADARIGUNUNG: as in kudakepang, ruhanie ahmad