Saturday, August 09, 2008

UMNO AKAR UMBI RINDUI PEMIMPIN BESAR

Berita dari gunung said...

Tidak dapat elak, setiap pemimpin dan kepimpinan ada baik dan cela. Datangnya dalam satu bakul, yang buruk dan yang baik.

Izinkan saya menyentuh tentang Koridor ekonomi negara yang tidak pernah terfikir oleh sesiapa sebelum ini. Ia idea Abdullah. Bukan idea orang lain.

SJER (Iskandar) sudah menarik RM33 billion iaitu 70 peratus dari RM47 billion yang diperlukan untuk memajukan kawasan itu.

Seharusnya orang Johor berbangga dengan cetusan idea itu dan perkembangan yang ditunjukkan.

Tambahan pula advisory council terdiri dari Abdullah dan Ghani sebagai co-advisor dan dibarisi oleh Musa, Samsudin, Kishu Tirathai, Andrew Sheng, dan Robert Kuok.

Keluhan Shahrir baru-baru hanyalah sedikit kocakan yang boleh membetulkan keadaan. Kita cuma harap Shahrir lakukan lebih dari itu.

Sudah lewat untuk merungut tentang SJER. Pemimpin harus kuat untuk betulkan keadaan supaya tidak terus tergelincir. Kalau yang buruk berlaku, ada orang boleh lari ke Pulau Jawa kampung tok nenek. Ada orang boleh ke kampung bekas isteri di Amerika Selatan.

Manakala berjuta yang lain mungkin merempat di tepi gantang.

Abdullah wajar juga dilihat kehebatannya walaupun pahit, perit dan pedih. Cawangan yang mencalon Abdullah, saya kira bersedia menelan yang pahit, dan tentu bersedia jua menjelir lidah untuk mengecap manisan walau madu sudah terlebih masa dan jadi sedikit masam.

komen dalam kudakepang: UMNO AKAR UMBI RINDUI PEMIMPIN BESAR AMAT
BERWIBAW... Friday, August 08, 2008