Thursday, November 13, 2008

Mengulas umnoparoijaya: UMNO NEGERI SEMBILAN RETAK !

Blogger Berita dari gunung said...

Bukan hanya Tengku Adnan saja yang telah membuat kesimpulan sedemikian. Ramai telah memerhati apa yang ada disebalik tabir Umno Negeri Sembilan.

Cuma orang biasa tidak buat kenyataan akhbar. Wadah orang biasa adalah sembang-sembang.

Keretakan telah bermula lama. Sebelum nama M. Nor Awang naik sebagai calon. Sebelum nama Ishak Ismail gugur sebagai calon. Sebelum nama Zakaria Nordin digugurkan lagi.

Sebenarnya seawal Mohamad Hasan memegang hampir sepuluh portfolio waktu awal-awal memerintah. Orang ramai hanya memerhati betapa Mohamad tidak amalkan teamwork. Betapa Mohamad sukar percaya pemimpin-pemimpin setempat.

Lalu ramai beranggapan Mohamad sangat akur dengan abangnya sendiri. Disitulah bermulanya anggapan UMNO Negeri Sembilan mulai retak.

Bila rakyat menurunkan majoriti BN di Rembau untuk menconteng keghairahan Khairy, Mohamad sudah sedar siapa Mohamad, siapa Khairy, siapa pejuang UMNO Negeri Sembilan.

Kalau Isa Samad mampu bermain silat dan menari dengan lengguk Ishak Ismail, kenapa Mohamad tidak mampu?

Yang takut akhirnya akan menyorok belakang tiang. Mohamad sendiri tahu, trend politik beliau mampu mengikis keyakinan disebalik mengikis kekayaan!

Ada banyak perkara yang tidak kena dengan Mohamad Hasan! Ketua Bahagian dalam Negeri Sembilan akan berterus terang tidak lama lagi.

Thu Nov 13, 06:35:15 AM


Mengulas Umno Paroi Jaya dalam posting asal MB kecewa kenyataan Tengku Adnan13 hours ago by umnoparoijaya

dan baca ini juga :JANGAN DICABAR KEWIBAWAAN MOHAMAD HASAN 10 Nov 2008 by COWENG ANAK PILAH