Monday, July 28, 2008

Bergurau dengan Husin Lempoyang: Isu Mercedes Compressor

Blogger Berita dari gunung said...

Sdr Husin Lempoyang,

Apa salahnya Ahmad Said dan exco Terengganu pakai compressor. Ramai lagi orang lain pakai. Di lebuhraya bersusun kereta mewah.

Hidup manusia memang berkasta-kasta. Orang berbelanja ikut kemampuan. Yang mampu motosikal, puas berjalan tanpa tol. Yang lebih sikit akan berkereta dan merungut dengan tol dan harga petrol. Ada juga ada private jet kesana kemari, dan mereka tak peduli berapa harga minyak.

Terengganu lebih kaya dari kebanyakan negeri lain. Tidak salah untuk mereka bermewah sikit. Compressor bukanlah terlalu mahal pun. Kalaupun ada peraturan kerajaan menghadkan pembelian kepada Perdana saja, itupun boleh diubah dan disisip pengecualian.

Bukankah kita sudah biasa dengan keputusan yang berubah-ubah dalam era Abdullah Ahmad Badawi.

Kalaupun compressor Terengganu kelihatan pelik dan mewah, tetapi ianya kecil berbanding dengan isu ECM-Libra, isu lelong Augusta, isu Serambi Hadhari dan isu Monsoon Cup.

Sekali kita bermewah, biarlah kita bersedia juga membenarkan orang lain bermewah. Sekurang-kurangnya Ahmad Said telah meletakkan justifikasi. Beliau melihat kos beli dan senggara sekaligus. Nah, itu justifikasi hebat!

Apa justifikasi ECM-Libra tempuh hari?. Shahrir Samad yang terkenal sangat "terbuka", tiba-tiba "menutup" kes ECM-Libra dengan senyum kelat dan Shahrir enggan membuka mulut luasnya.

Ahmad Said hanya gunakan apa yang sering disebut oleh Perdana Menteri "thinking out of the box". Ahmad Said melihat kesan jangka panjang.

Kalau kerajaan bersedia mengheret poket negara berpuluh tahun kedepan dengan komitmen beratus billion ringgit untuk meneroka Koridor, izinkan Ahmad Said bergerak seiring.

Terima kasih.

11:22 PM

Read Husin Lempoyang: Polisi Main Suka Mercedes Compressor The Antics of Husin Lempoyang , Saturday, July 26, 2008.