Saturday, December 20, 2008

HIDING BEHIND MALAYSIAKINI: JERIT and proxies

Saya ingin merujuk kepada tulisan Pathmawathy dalam Malaysiakini yang melihat kempen oleh akar umbi JERIT sebagai sangat inovatif. Titah Sultan Selangor mengenai Jerit wajar juga diberi perhatian. Keresahan pihak polis menjaga keselamatan pengayuh juga wajar diperhati dengan teliti.

Cycling campaign: A success story
S Pathmawathy | Dec 20, 08 6:06pm
The innovative campaign by grassroots coalition Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) was a ground breaking success, says movement's coordinator Y Kohila.


2. Kerana dalam banyak perarakan aman sebenarnya mudah dicemari dengan adegan-adegan yang akan membawa kepada bencana. Adalah salah kalau terus membuat andaian semua orang akan sober dan lurus sepanjang masa.

3. Dibawah ini adalah gambar mengenai keganasan di Greece, kini sukar dibendung lagi. Pemainnya adalah anak muda, dan selidiklah siapa di belakang mereka.

Image


4. Dibawah ini pula adalah beberapa foto dari Malaysiakini yang memapar beberapa orang dewasa dalam kelompok anak muda. Mungkin tuduhan eksploitasi kanak-kanak adalah wajar dan sukar disangkal. Jika kanak-kanak itu masih bersekolah, ada peraturan dan akta yang boleh sebenarnya menghadkan aktiviti seperti itu.

5. Kita akan menunggu maklumat lanjut jika diantara kanak-kanak dan pengayuh itu ada yang lahir dan berasal dari kawasan Mahfuz, Hatta dan Nasution.



sila klik foto http://photos.malaysiakini.com/jerit_ride/index.php
Malaysiakini.com - Jerit Ride For Change 2008-12-18 Photo Gallery








beritadarigunung